dijous, 31 de març de 2011

Reivindicant TRAMCAMP, xarxa de rodalies i millors serveis de bus al Camp de TGN

 

Salvador Matas, per Cambrils, Arga Sentis per TGN, Ernest París per Reus, Rafel Querol per Salou, Rosa Feijo per Vila-seca i Enric Verdú per Valls: gent honesta, gent d'esquerres i ecologista!
Avui ens hem reunit els i les candidates d'ICV-EUiA  a les principals ciutats del Camp de TGN , junt amb la diputada de la demarcació, Hortènsia Grau, per a llançar un missatge clar: cal no aturar la tramitació del projecte del TRAMCAMP, oposant-nos al que ha dit el Quim Nin, fa poc qiue no era  un projecte prioritari  perquè ens cal més transport públic ara més que mai. Perquè un 40% de la gent no té cotxe; perquè la gent ha de poder anar a treballar en transport públic, perquè la gent gran ha de poder tenir autonomia per fer la seva vida... Per remodelar també i integrar l'urbanisme de les nostres ciutats... I per estalviar petroli, en aquests moments que sabem clarament que el preu de petroli mai més serà barat i que tenim una greu dependència del petroli que ens ve de fora.
Però hem dit més i ho hem dit tots i totes: el TRAMCAMP s'integra en un model més ampli de transport públic: xarxa de rodalies del Camp de TGN ara que des de l'1 de gener la Gencat té les competències trnaferides i millor xarxa de busos: rutes, freqüències i qualitat de servei. Per ICV-EUiA totes són peces necessàries d'unmateix model, TOTES ens fan falta.
Altrament no farem el que cal: que el transport públis esdevingui una ALTERNATIVA REAL al cotxe privat. Cal treure els cotxes dels carrers de les ciutats perquè els ocupin les persones. Però sense renunciar a que ens desplacem dins del Camp de TGN en iguals o millors condicions que fins ara. Probablement amb menys despesa per persona. I segurament amb menys despesa de petroli, que ens farà més autònoms i ens farà reorientar el nostre model energètic cap a les energies renovables. I tancant les nuclears de manera progressiva però ineludible.