dimarts, 23 de febrer del 2010

Continua el PEC de Cambrils


Hi ha projectes de ciutat que em són especialment estimats, perquè la gent d'ICV els hem impulsat des de bon començament quan molta gent no hi creia.
Un d'aquests projectes és el Projecte Educatiu de Ciutat, que a Cambrils hem tirat endavant, com a molts d'altres llocs de Catalunya. Combina dos aspectes importants: la participació de la ciutadania en definir un projecte de ciutat que neix dels aspectes educatius però abraça temes generals; i el fet de posar l'educació al bell mig de l'agenda municipal.

El tercer Fòrum Cambrils Ciutat Educadora se celebrarà aquest dissabte a les instal·lacions de l'IES Cambrils, de 10 a 14 hores. Aquesta és la tercera edició Fòrum educatiu que se celebra cada any dins del Projecte Educatiu de Ciutat (PEC), i que serveix per a que qualsevol persona pugui dir la seva en matèria d'educació a les escoles, ja siguin mares, pares, professors, joves, botiguers, jubilats, empresaris, etc. L'objectiu d'aquesta trobada és arribar a propostes concretes d'accions que es puguin endegar a les escoles cambrilenques o en el marc de la ciutat.

En els dos primers anys del Fòrum, amb una participació destacada, vam aconseguir consensuar un seguit d'accions moltes de les quals ja s'han portat a terme, com poden ser la xarxa educativa de ciutat, que significa que equips directius dels centres educatius de Cambrils treballen de manera conjunta; també les rutes guiades pel nucli antic per mostrar la història local als infants; el dia de la fruita, presentat la setmana passada i en el que es planteja que cada dijous els nens i nenes de primària esmorzin una peça de fruita; o bé els cursos de mediació per treballar la gestió de conflictes a les escoles, o bé el Consell d'Infabnts, en curs de realització.

Enguany proposem que el tercer Fòrum s'ha de focalitzar en crear propostes per impulsar l'escola inclusiva i la cohesió dels seus alumnes. Volem concentrar esforços en fer propostes a les escoles per tractar la inclusivitat, una paraula que pot sonar inconcreta però que és molt important per cohesionar els diferents alumnes que arriben a una escola, com pot ser una persona amb un grau de discapacitat o bé altres situacions.