dijous, 21 de maig de 2009

ICV força el PSOE a retirar l’acord amb CiU per reformar el mercat laboral

Malgrat les dificultats, el diputat d'ICV al Congrés, Joan Herrera, ha aconseguit que el PSOE accepti 8 esmenes sobre rodalies, habitatge, fiscalitat verda, medi ambient i ús de les llengües cooficials per l'Administració de justícia en el debat i votació de les resolucions al debat de l'estat de la nació
N'hi ha una que és especialment rellevat per la gent que ens reclamem d'esquerres, finalment el PSOE ha retirat l'esmena pactada prèviament amb CiU per reformar el mercat laboral. Hagués estat insòlit negociar alhora acords contradictoris en política d'ocupació amb ICV i IU per una banda, i per altra amb CiU. També s'ha aprovat una proposta de resolució d'ICV sobre protecció de la desocupació.
La proposta de CiU la podríem qualificar de "reforma laboral pròxima a la CEOE", perquè ha estat la patronal espanyola -amb el suport de molts corifeus- qui més ha fet èmfasi en les reformes laborals. ICV havia advertit el PSOE que si no retirava aquesta resolució trencaria els acords sobre el mercat del treball a què havien arribat.
Davant d'aquesta actitud del PSOE, ICV serà "exigent, caut i escèptic" perquè el Govern compleixi les resolucions aprovades.
S'ha acceptat vuit esmenes d'ICV sobre Rodalies, fiscalitat verda, inembargabilitat en cas d'execució hipotecària i l'aprovació abans de sis mesos d'una llei d'eficiència energètica, entre altres. Tanmateix, el PSOE no ha acceptat les esmenes sobre el tancament de la central nuclear de Garoña, l'augment de la fiscalitat sobre les rendes més altes i que no hi ha hagut compromís amb Catalunya.M'agradaria destacar una esmena de gran contingut social: inembargabilitat de l'habitatge en determinat casos. I també ls de caire mediambiental: compromís de llei de mobilitat sostenible i les que fan referència a ferrocarrils: les famoses quadriplicacions de les vies a l'entrada de BCN tornen a estar damunt de la taula (i això permet millorar el temps de recorregut dels regionals), es temporalitza la creació de les rodalies de Tarragona i es concreta la creació d'intercitys amb intercanviadors d'ample de via. Tot en la línia de les propostes que ha defensat ICV en la matèria, tant en el Pacte nacional d'infraestructures com en la nostra actuació com a força política a nivell local.