Estem ja a mitja campanya i val la pena recollir les impressions i percepcions d’aquests 7 dies.
En primer lloc, hem estat moltes hores xerrant a peu de carrer amb els ciutadans i ciutadanes, el Ramon,
Sorprèn el desplegament de mitjans que hem vist en aquesta campanya, no és comparable a cap altra. Amb la sortida de CIU de
La reflexió que ens fem la gent d’ICV és: com poden garantir la independència de la seva acció de govern uns partits que és pràcticament segur que reben ajuts d’empresaris o de grups immobiliaris?
El debat de
El debat va ser curiós: les dretes de Cambrils sembla que s’avergonyeixin de tenir el discurs de sempre i ara argumenten des de punts de vista d’esquerres. Això ens indica que estan perduts i desorientats i que intenten recuperar espai com sigui. Valoren com a escassa la participació ciutadana, critiquen la “censura” que han patit (sic), critiquen el creixement urbanístic de Cambrils, que l’habitatge protegit és mèrit seu, que hem “malbaratat” els dines públics, ...
En fi, la cerimònia de la confusió, "com que no tinc opcions polítiques reals, anem a confondre a l’opinió pública". Es per això que val la pena respondre a aquestes crítiques.
Cambrils ara creix massa i és per culpa del POUM. Mentida colossal: aquest POMU
Ens acusen de vendre solars per fer inversions. La veritat és que fa riure: van deixar un ajuntament tan endeutat que o veníem solars (són parcel·les de xalets, res que pogués servir per fer equipaments o escoles) o no fèiem ni obres ni equipaments, ni res de res. Però dels 100 MEUR que s’han invertit, que no pateixin , 30 MEUR han vingut de fora, com els 6 milions d’euros pel nucli antic.
EL sr Martí quan era del PP i el seu govern no van comprar els solars per fer l’hospital sense ingrés, que potser els sabia greu vendre solars per donar solució al primer problema que tenen ara mateix els cambrilencs?
Diu la candidata del PP -una ex-directora d’IES- que no té mèrit que s’hagin fet tantes escoles en aquest mandat, però jo us dic que penseu per un moment en les protestes del pares cada setembre, que -mira per on!- a Cambrils no es donen, quina casualitat, eh? Carme Cros, i també es casualitat que a la delegació d’educació de Tarragona parlin de l’ajuntament de Cambrils com l’ajuntament que més ràpid cedeix els solars i que a més tria els millors solars per fer-hi escoles. En tot cas, molta gen encara recorda un butlletí que va fer la sra. Garrido de CiU anunciant una escola de música nova i una escola en un solar que encara no era de propietat municipal i... les obres encara no han començat.
La candidata del PP ha dit també que els pisos d’habitatge protegit que ara s'han acabat els van fer per ells: sí, perquè els vam pressionar amb una moció que vam presentar ICV-PSC-ERC i que es va aprovar. O sigui, que ho van fer per la pressió de les esquerres
I per últim, la crítica més curiosa: diu la candidata convergent Mercè Dalmau que hi ha poca PARTICIPACIÓ CIUTADANA . Veure per creure. Ells que no van fer res, quan dic res, dic res, ni un trist reglament de participació ciutadana ara utilitzen com a arma electoral que hi ha hagut poca participació. Sra Dalmau, s’ha fet molta participació ciutadana: consells consultius, processos participatius, regidors de barris, centres cívics, defensor de la ciutadania, OMIC, OAC, encara li sembla poc? I hem guanyat premis!!!!
Diu també que ha participat el 0,23% del cens en l’Agenda 21. Jo demano més rigor, perquè la informació es va donar als grups de l’oposició: és una de les poques Agendes 21 del Camp de Tarragona, i en ella ha participat molta més gent que la que ha participat de mitjana a Catalunya en processos similars. Jo li pregunto: se l’ha mirada?.
- debat familiar van participar 1690 persones
- 6 entitats
- En els tallers de prospectiva, 53 p. Però 105 propostes concretes consensuades i 312 suggeriments
- Es va obrir un fòrum virtual, amb diverses aportacions
- Es va constituir una comissió de seguiment: amb 30 p. en cada reunió com a mínim.
- I es va constituir així mateix el consell de medi ambient, que té 70 inscrits.
A mi, em surten 2000 persones sobre un cens aleshores d‘uns 26.000 habitants. Això és quasi un 8% del total de cambrilencs. Em pot dir alguna ciutat que hagi participat més?
2 comentaris:
Doncs sí que ho heu fet bastant bé, però hi ha un tema que encara ha de millorar força. He seguit per la premsa la informació sobre les II Jornades sobre el Canvi Climàtic que s'han fet fa poc al Castell d'Escornalbou, i és coneguda per tothom la greu situació a la qual hem portat al nostre planeta, així que celebro la responsabilitat demostrada pel vostre partit a l'hora d'afrontar aquesta problemàtica en el vostre programa de govern.
Això d'apostar pel TRAMCAMP està molt bé, però imagino que passaran anys abans que es pugui materialitzar i no podem esperar tant de temps per fomentar i prioritzar l'ús d'un transport públic atractiu i eficaç quan la situació actual a Cambrils és justament la contrària.
Em sembla vergonyós que una família hagi de tenir més d'un cotxe per quelcom tan bàsic i indispensable com anar a treballar cada dia. Visc a la zona de Cambrils Badia, prop de l'Av. Diputació, i he de desplaçar-me cada dia a Reus perquè el tipus d'"empresa" en la qual treballo no existeix a Cambrils. La connexió i freqüència d'autobusos amb Tarragona en aquest barri està bastant bé, però en canvi els horaris per anar a Reus, capital de la nostra comarca, estan pensats únicament pels turistes perquè solament passen a partir de les 9,15 h i després fan una "excursió" per tot Salou i La Pineda. Total, que si vull arribar a la feina en bus (entro a les 9 h) m'he d'aixecar a les 6:30 i caminar 1/2 h fins la parada de la Pl. de la Font. A l'estiu encara, però en ple hivern suposa gairebé un acte d'heroïsme anar a treballar en transport públic, i no hauria de ser així.
Per això proposo als diferents alcaldables un experiment interessant de detecció de necessitats en aquest tema: que es fiquin cada dia en un dels barris de Cambrils i hagin d'arribar a les 8 i a les 9 (hores d'entrada laboral força comunes) en una empresa de Reus, Tarragona i altres rodalies majoritàries. I un cop al bus, observeu els perfils d'usuaris del mateix. Crec que arribaríeu a conclusions força interessants... :-)
No es podria fer un estudi de necessitats de la gent que preferiria optar pel transport públic a l'hora d'anar a treballar, però que ha desistit a la vista de com està el tema?
Com molt bé ha dit Philip Jones, expert en això del canvi climàtic "menos coche y más transporte público y reducir el gasto energético. No hay otra opción. Los ciudadanos deberían presionar votando a políticos que propongan acciones serias". Jo he decidit fer-li cas en aquestes eleccions ;-)
Maricel:
un altre cop, t'agraeixo els teus encertats comentaris.
Tens tota la raó en defensar el transport públic i criticar que l'actual sistema de funcionament al Camp de Tarragona ens deixa presoners del cotxe si ens volem desplaçar i no fer a diari un acte d'heroïsme (conec a gent que ho fa i s'hi deixa la pell).
Justament en la nostra campanya, que fa de la lluita contra el canvi climàtic un eix prioritari, hem previst un acte aquest proper dimecres on jo mateix juntament amb els candidats d'ICV de Salou i Vilaseca i la companyia de Daniel Pi, el nostre diputat, denunciarem aquest esat de coses i reivindicarem un transport públic que respongui a les necessitats de la gent, fent que cadascú pugui triar de manera real efectiva,sense heroïsmes, entre agafar elcotxe o el transport públic.
Recorda que el proper divendres tarda al Parc del Pescador farem l'acte final de campanya,per si ens vols acompanyar. Salutacions cordials
Publica un comentari a l'entrada